حاج منصور ارضی شبهای 23 و 24 رمضان 96

حاج منصور ارضی

 

بیانات حاج منصور ارضی در مناجات شبهای ماه رمضان  1438 هجری قمری مسجد ارک شب بیست و سوم                        
اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
رابطه شبهای قدر و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها
مقام لیله القدر در قرآن سّراست همانطور که وحی نازل شد "وَمَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ" وقتی رو میکنیم به کلمات گهربار اهل بیت میبینیم که حضرات معصومین بحث لیله القدر را به شکل مشخص تفسیر به حضرت فاطمه سلام الله علیها میکنند. یعنی اگر کسی یک لحظه نوکری این خانم را بکند به اندازه بیش از هشتاد سال برابری میکند "لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ" حضرت فاطمه سلام الله علیها "یا کَثیرَ الخَیر" است و در سوره کوثر تفسیری دیگر از ایشان شده است. این یک عمر است و یقین بدانید خیلیها نسبت به این مقام عظمای ولایت کلیه فاطمیه هیچ توجهی ندارند "کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ"(179اعراف) نکته اینجاست انعام روزی خودرا دریافت میکنند،اما بحث روزی نیست بلکه بحث معرفت به فاطمه سلام الله علیها است.
بعضی از من می‌پرسند ای فراز از دعای افتتاح چطور امکان دارد" لا تَزِیدُهُ [یَزِیدُهُ ] کَثْرَةُ الْعَطَاءِ إِلا جُودا وَ کَرَما"خدایى گنجینه هایش نقصان نپذیرد، و بخشش بسیارش جز جود و کرم بر او نیفزاید، چیزی بابخشیدن وعطا کردن نه تنها کم نمی‌شود بلکه زیاد هم می‌شود. لیله القدر هم به این شکل است.
کسی که معرفت به حضرت فاطمه پیدا کند تازه می‌فهمد در لیله القدر چه گفته شده است. در مورد حضرت فاطمه سه آیه نازل شده(سوره کوثر) و سه شب لیله القدر قرار گرفته است، سه جا مقام و قبر حضرت را بیان کرده اند. آن وقت مقام قرب حضرت بعد از خداوند است به همین دلیل ایشان " جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا"( سوره جن تفسیر البیان) ائمه حجت الله بر مردم هستند و ایشان حجت خداوند بر ائمه می‌باشند یعنی بعدی نداردلذا در بیان نماز ایشان می‌فرمایند تمام ملائکه ناظر نمازخواندن ایشان بودند و هیچ کسی مثل فاطمه نماز نخواندیک همچین شخصیتی برای دفاع از ولایت کلیه علویه داوطلب می‌شود واصلاً امیرالمومنین نفرمودند برو پشت در! ایشان خودشان می‌روند به پشت در حتی در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله ایشان پشت در می‌رفتند، چون صاحب خانه اوست !
 اگر بفهمی امشب صاحب دل شما هم اوست آن وقت دیگر سمت گناه نمی‌روی و فکر گناه هم نمیکنید. کسی می‌تواند شبهای لیله القدرراجبران کند که اصلاً نیت و فکر گناه را نکند. والا نماز و قرآن و یاد قیامت سوره‌های توصیه شده (دخان، روم و عنکبوت) هشدارهای در مورد قیامت داده اند که واقعاً کسانی که از حضرت زهرا دور هستند بیچاره می‌شوند. اگر بدانید فردای قیامت هم به اذن حضرت فاطمه درب بهشت باز می‌شود، درست است که بر روی کارت شناسایی شما نوشته شده ولایت علی علیه السلام اما باید اذن حضرت فاطمه سلام الله علیها باشد.
چگونه عنایات شبهای قدر را حفظ و حراست کنیم؟
من فکر میکنم اصلاً این شب قدر چنان مطالب و اسراری دارد که فقط مشغول قرآن به سرگرفتن بشویم بهتر است هرچند دعا و مناجات در این شب نیاز ماست و افراد زیادی در این شبها برای بار اول می‌آیند که نیاز است آنها هم آشنا شوند ویا آنها که رنگ حضرت زهرا پیدا نکردند باید با مناجات همراه شوند چون حضرت امام خمینی می‌فرمایند زهرای مرضیه واقعاً معلم و آموزگارو اسوه برای مرد و زن است. حرف بر این است که بی بی دوعالم باید امشب در را برای ما باز کنددراین شبها که جبرائیل و میکائیل می‌آیند اجازه ورود مادر نیاز است. برای کسی که مدیر خانه است عادت است که او اجازه ورود را بدهد واین را زنها بهتر می‌فهمند. حالا بی بی دو عالم از ما چه می‌خواهد؟! اگر می‌خواهید یک قدم به ایشان نزدیک شوید از حرام دوری کنید اگر دومین قدم را می‌خواهید بر دارید باید به واجبات عمل کنید واگر بخواهید قدمی بیشتر بردارید باید ترک مکروهات را داشته باشیم. مقام قرب حضرت زهرا بسیار عجیب است امام باقرعلیه السلام می‌فرمایند در قیامت کسی قدم از قدم بر نمی‌دارد زمانی که ندای ورود حضرت فاطمه می‌آید سرها پایین افکنده میشود؛ اصل ایجاد محشر وارد می‌شوند و هفتاد هزار ملک مقرب پیشاپیش و در اطراف ایشان حرکت میکنند و ایشان پوشیده شده در حله‌های بهشتی همانطور که درروایات وارد است ،چون ایشان سّرالله هستند. بدون ورود ایشان و استغاثه و تظلم ایشان خلائق اجازه وردو به بهشت یا جهنم را ندارند.
چیزی که آزار میدهد این است که برای بی بی دوعالم هدیه سر و دستان ابا عبدالله و حضرت ابوالفضل علیهما السلام را می‌آورند و ایشان به وسیله آنها شفاعت میکنند.پس ببینید چه کسی را امشب به دست می‌آوریم و یا از دست میدهیم قبر حضرت زهرا سلام الله علیها در قلب من و شماست! حضرت فاطمه فردای قیامت به دنبال کسانی که حسین گفتند مثل مرغی که به دنبال دانه است می‌گرددتا شفاعت کند محبین و دوستان محبین را...
چقدر بی بی به ما نزدیک و ما چقدر از ایشان دور هستیم!
شبهای قدر حاضریم قران به سر بگیریم ولی حرفها و کلام ایشان را در سر نگه نمی‌داریم، اگر به ایشان کار داشته باشیم محدود می‌شویم به بحث حجاب، پس در رفتار و کردار چه؟! چقدر بی بی به ما نزدیک و ما چقدر از ایشان دور هستیم! حضرت فاطمه سلام الله علیها مظهر"وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ"(16ق) نزدیکی خداوندبه انسان است. امشب به این فکر کنیم چقدر از حضرت زهرا دور شدیم، این دور شدن از ایشان است که دشمن جرات پیدا میکند که به ما حمله کند، ما که ترسی از شهادت نداریم. توجه داشته باشید بی بی به مسجد آمد و فریاد زد ، و فرمود الان نفرین میکندچرا که می‌خواستند مقام امیرالمومنین را پایین بیاورند - اینکه دلمان قرص و محکم به نور ایمان می‌شود به سبب وجود حضرت زهرای مرضیه است کسی که دلش به نور ایمان قرص نیست با هر حرکت عقب نشینی میکنند. یک جمله از کلام امیرالمومنین را نمی‌توان در مقابل یک عمر جان فشانی حضرت زهرا قرار داد – مردم با دیدن زلزله وجدا شدن ستونها فرارکردند ولی یک نفر نگفت دختر پیامبر صلی الله علیه و آله راست می‌گوید، شما صدیقه هستید. الان هم ما فقط گریه‌ی برای ایشان میکنیم ان هم از روی دلسوزی ، نه به خاطردلایل ولایی، چون گریه ولایی همراه عمل و رفتار ولایی می‌شود و زندگی را تغییر میدهد
امشب ببین اگر زندگی تو ولایی و زهرایی نیست عذر خواهی کن واگر همخوانی وجود دارد زندگی خود رابیشتر ولایی و زهرایی کن

 

 

صوت ها        

گلچین مراسم شب بیست و سوم- مسجد ارک تهران                          دانلود فایل
صوت کامل سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرزامحمدی - شب بیست و سوم                          دانلود فایل
صوت کامل شب بیست و سوم- حاج منصور ارضی                          دانلود فایل
صوت کامل شب بیست و سوم- حاج ابوالفضل بختیاری                          دانلود فایل

 

 

 

بیانات حاج منصور ارضی شب بیست و چهارم ماه رمضان 1438ه.ق مسجد ارک                        
اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
 
پیامدها و آثار اختلاف در حق و اسباب و علتهای اختلاف در حق
در مورد صلواتی که در دعای افتتاح و هم در تعقیبات نماز صبح واردشده می‌فرمایند:
" اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِی لِمَا اخْتُلِفَ فِیهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِکَ إِنَّکَ تَهْدِی مَنْ تَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ"
خدایا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و مرا به آن حقیقتى که در آن اختلاف شده، به اذن خود راهنمایى کن، تو هرکه را بخواهى به راه راست هدایت میکنى.
اختلاف در حق چگونه است؟! خیلی از اختلاف به جهت این است که عده‌ی با پوشیدن لباس دین فکر میکنند می‌توانند در امور حق اظهارنظرکنند ولی این ادعا نادرست است.امیرالمومنین علی علیه السلام ریشه اختلاف در حق را سخنان جاهلانه می‌دانند:
"لَو سَکَتَ الجاهِلُ ما اختَلَفَ النّاسُ"( بحار الانوار، ج 75)
اگر نادان سکوت کند، ‌مردم اختلاف پیدا نمی‌کنند
سبب بسیاری از اختلافات  سخنان ناآگاهان است و این مسئله‌ی تجربه شده است. در جامعه ما وقتی توجه میکنیم میبینم خیلی هابرای منافع شخصی خود مطالبی را عنوان میکنند که همه چیز را تحت الشعاع خودقرار میدهد. اگر حق را نگوییم در باطل هلاک می‌شویم، اما سخنان جاهلانه یعنی  سخنان ناب را تفسیرهای عوامانه کنیم؛ اثر چنین برخوردی تولید فساد است. بروز این فساد در حجاب مردم نمایان می‌شود،در آزار مومنین هویدا می‌شود.
نکته دومی که امیرالمومنین اشاره می‌کنند خودپرستی و کینه ورزی به سبب دنیا پرستی است که باعث اختلاف در حق می‌گردد
" إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِینِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَیْنَکُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ مَا بَالُکُمْ تَفْرَحُونَ بِالْیَسِیرِ مِنَ اَلدُّنْیَا تُدْرِکُونَهُ وَ لاَ یَحْزُنُکُمُ اَلْکَثِیرُ مِنَ اَلْآخِرَهِ تُحْرَمُونَهُ"(خطبه 113نهج البلاغه)
همانا شما برادران دینى یکدیگرید، چیزى جز درون پلید و نیّت زشت، شما را از هم جدا نساخته است، نه یکدیگر را یارى مى‏دهید، نه خیر خواه یکدیگرید و نه چیزى به یکدیگر مى‏بخشید و نه به یکدیگر دوستى مى‏کنید
امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره میکنند، شما براساس دین خدا، با یکدیگر برادر و پیوسته هستید و تنها ناپاکی‌های درونی و انگیزه‌های زشت باعث تفرقه و جدایی در میان شما گشته است... این یعنی امام مردم که انتخاب و انتصاب الهی دارد با چنین اختلافاتی خانه نشین می‌شود تا مردم به اشتباه خود پی می‌برند. اینجا امیرالمومنین علی علیه السلام برای آنکه خودپرستی و دنیا طلبی و عافیت خواهی این اشتباه را تکرار نکند این هشدار را به ما می‌دهند...
سومین نکته‌ی که امیرالمومنین علی علیه السلام به آن اشاره میکنند فتنه‌های بیرونی وفریبکاری شیطان است همانطور که در خطبه 121 که بعد از واقعه حکمیت برای مردم کوفه بیان میفرمایند:
" إِنَّ اَلشَّیْطَانَ یُسَنِّی لَکُمْ طُرُقَهُ وَ یُرِیدُ أَنْ یَحُلَّ دِینَکُمْ عُقْدَهً عُقْدَهً وَ یُعْطِیَکُمْ بِالْجَمَاعَهِ اَلْفُرْقَهَ وَ بِالْفُرْقَهِ اَلْفِتْنَهَ فَاصْدِفُوا عَنْ نَزَغَاتِهِ وَ نَفَثَاتِهِ وَ اِقْبَلُوا اَلنَّصِیحَهَ مِمَّنْ أَهْدَاهَا إِلَیْکُمْ وَ اِعْقِلُوهَا عَلَى أَنْفُسِکُمْ"
همانا شیطان، راه‏هاى خود را به شما آسان جلوه مى‏دهد، تا گره‏هاى محکم دین شما را یکى پس از دیگرى بگشاید، و به جاى وحدت و هماهنگى، بر پراکندگى شما بیفزاید.از وسوسه و زمزمه و فریب کارى شیطان روى گردانید، و نصیحت آن کس را که خیرخواه شماست گوش کنید، و به جان و دل بپذیرید.
وقتی که شیطان بعد از ماه رمضان روی من وتو کار کند می‌گوید این راه را ببین نزدیک و راحت(وسوسه) است، ولی وقتی می‌خواهی یک نماز درمسجد بخوانی و یا یک مناجات در هیئت داشته باشی می‌گویند ممکن است بمب بگذارند و یا انواع موانع را ایجاد میکنند. یعنی راه‌های حق را بسته و دشوار نشان میدهد ولی راه‌های خود را بر شما هموار میکن تا با شکاف و تفرقه دین شما را از میان می‌برد وجامعه را به انحطاط می‌کشاند. در کمیل  و دعای ابوحمزه ثمالی خواندیم که شیطان وسوسه میکند و نفس در معرض او قرار میگیرد  تا فریبکاری‌های او جامعه عمل می‌پوشد.ناراحت کنند اینجاست ما روی دستورات و وعده‌های اتفاق افتادی خداوند حساب نمی‌کنیم ولی روی وسوسه‌ها و زمزمه‌های شیطان حساب باز میکنیم بدون تأمل...
به قول مرحوم سراج بعد از بیست وسوم قرآنها میرود سرطاقچه و تسبیح‌ها می‌رود گَل میخ! این مشکلی است که بعد از ماه رمضان برای ما پیش می‌آید...
وقتی توجه به رفتار رسول الله صلی الله علیه و آله میکنیم می‌بینیم دهه آخر را اعتکاف می‌گیرند یعنی این قدر محکم به عبادت می‌پردازد گویی اعتکاف میکنند" مِنْ تَزْیینِ عَدُوِّی فَغَرَّنِی بِمَا أَهْوَی" دستور بر این است که از امشب بیشتربه خداوند پناه ببریم این شبها زیادتر بخوانیم " اَعُوذُ بِاللَّهِ السَّمیعِ الْعَلیمِ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینِ وَ اَعُوذُ باللَّهِ اَنْ‏ یَحْضُرُونِ اِنَّ اللَّهَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ"
 پناه برم به خداى شنواى دانا از وسوسه‏ هاى درونى شیاطین و پناه برم از این که‏ نزدم حاضر شوند و به راستى اوست خداوندى که شنوا و دانا است.
درست  این دعا برای قبل از طلوع خورشید و غروب آن است ولی این را در روز یکبار تکرار کن اپر بیشتر می‌توانی بیشتر بگو مطمئن باش شیطان بیشتر برای تو نقشه دارد حتی شیاطین انسی هم به سراغ تو میآیند کمی به روابطمان توجه بیشتر داشته باشیم. خلاصه طرحی برای خود بریزد برای خودتان تا شیطان برای شما طرح نریزد
شما نگاه کنید امروز سپاه ناز شست خود را نشان داد و هرچه لازم بود مقر تروریستهای تکفیری صهیونستی و سعودی داعش را هدف قرار داد. البته این مقابله به مثل سپاه نمک کاربود اصل آل سعود و تل آویو است ما اینجا  دعل میکنیم سپاه کار خود را انجام میدهد، گرچه ممکن است در داخل بعضی مخالف باشند  ولی شما پیکار درونی خود را  طبق  نظر علما جهاد اکبر را شما جوانان باید داشته باشید" یَا قَوِیُّ یَا عَزِیزٌ" جوانان بدانند هرجا که بوی گناه بیاید پای شیطان  در میان است حتی جوانی که غیر از هیئت جایی نداری بروی بدان شیطان همانجا به دنبالت می‌آید، با جک با حرف ویا هرکار دیگر...
پس اوقات فراغت خود را با برنامه و طرح پرکنید چون شیطان از این اوقات سود می‌برد - این طرح می‌تواند والدین ، کتاب ، مداحی ، قران تحصیل و هر خیر دیگری باشد – آن وقت هرجا کم اوردی پناه ببر به دامان اهل بیت در این مورد در انتهای مفاتیح مطلبی وارد شده است:
بر حضرت صادق علیه السّلام وارد شدیم، آن حضرت را دیدیم که درد چشم سختی کرده، به حدّی که ما از جهت آن حضرت، مغموم شدیم. روز دیگر که خدمتش رسیدیم، دیدیم که چشمش دردی ندارد و خوب شده، گفتیم: فدایت شویم، آیا چشمان خود را به چیزی معالجه فرمودید؟ فرمود: بلی، به چیزی که او از جمله معالجات بود، گفتیم چه بود؟ فرمود: تعویذی بود، پس ما آن تعویذ را نوشتیم، و آن تعویذ این است: «اَعُوذُ بِعِزَّهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِقُوَّهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِقُدرَهِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِنُورِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِعَظَمَهِ (بِعِصمَهِ) اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَلاَلِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَمَالِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِبَهَاءِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِجَمعِ اللهِ؛ ما گفتیم: «جمع الله» چیست؟ فرمود: «بِکُلِّ اللهِ وَ اَعُوذُ بِعَفوِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِغُفرَانِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِرَسُولِ اللهِ وَ اَعُوذُ بِالأئِمَّهِ و یک یک ایشان را نام برد.
 

 

صوت ها        

گلچین مراسم شب بیست و چهارم - مسجد ارک تهران                          دانلود فایل